Work Outs: Kettlebell & Jump Rope Training

Image and video hosting by TinyPic
Bewegen (en sporten): We moeten er allemaal aan geloven. Gelukkig wordt het de laatste tijd wel wat leuker gemaakt: speciaal muziek voor tijdens het sporten, leuke evenementen, apps die je helpen en geweldige sportkleding- en schoenen! Ongeveer een jaar geleden (laten we zeggen februari 2013) was ik fanatiek begonnen met fitness en zat ik 3x in de week in de sportschool. Ik vond het heel leuk en het was makkelijk te combineren met school (deed een jaar VAVO met maar twee vakken). Totdat ik begon aan de hoge school: vanaf daar ging het helaas berg afwaarts met het sporten. Benieuwd of ik het toch heb weten op te pakken?

Op een gegeven moment begon ik het trainen toch wel weer te missen en in februari 2014 (met mijn verjaardag!) kreeg ik een kettlebell van 10 kilo van mijn vriend. Deze trainingen gingen wel oke, maar vooral langzaam. Hierdoor kreeg ik er weer minder zin in, maar goed nieuws: Sinds 1 juni kan ik zeggen dat ik weer in de training zit!
En dat voelt goed! Ik volg nu twee verschillende work outs en wil er toch graag meer over vertellen.

Image and video hosting by TinyPic
Jump Rope Training
Deze training kwam ik tegen op de blog van annesolveig.
Het is de bedoeling dat je het schema volgt voor een maand lang (elke dag) en uiteindelijk kan je 18 minuten achter elkaar touwtje springen. Hier ben ik nu al 3 dagen mee bezig en ik kan me echt niet herinneren dat springtouwen zo zwaar was! Toen ik namelijk een kind was deed ik het allemaal zorgeloos en vond ik het leuk, nu is het toch wel echt een work out. Toch is het een leuke manier van trainen en natuurlijk wel een goede manier van budget trainen.

Image and video hosting by TinyPic
Kettlebell Training
Als ik mijn vriend niet had, dan had ik waarschijnlijk nooit geweten van de kettlebell. Maar ik ben heel blij dat ik Johnny heb en dat ik de kettlebell training heb leren kennen! Dit schema is niet voor dagelijks gebruik. De sessies doe ik namelijk op geplande dagen. Meestal train ik een dag en daarna doe ik een rustdag om vervolgens een dag later weer te trainen (is het nog te begrijpen?)
Bij deze training kun je zelf weten met welk gewicht je begint. Het fijne van deze training is dat ik me er door fitter voel en dat je hele lichaam wordt getraind!

Dit schema dat je hierboven ziet, is een tussenstap naar het échte schema. Eigenlijk wordt het aangeraden om 3x in de week op vaste dagen te trainen. Nu is het lastig met school en werk om drie vaste dagen te kiezen, dus heeft mijn vriend een schema opgesteld en bepaal ik zelf dus op welke dagen ik train.

Hopelijk vinden jullie het leuk om te zien wat voor trainingen ik doe en voel je je ook geïnspireerd om weer lekker te gaan bewegen!
Wat voor sporten doen jullie allemaal?

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s